A hibrid járművek javítása, újragondolva a javítási lépéseket (Shutterstock)
A McKinsey Elektromos Járműindex [1] szerint az akkumulátorral működtetett elektromos autók és a plug-in hibridek értékesítése Európában 44 százalékkal növekedett 2018 és 2019 között, így meghaladva a 600 000 járművet. A fényezőműhelyeknek készen kell állniuk alternatív járművek fogadására, emellett a jármű gyártójától függően, a javítás során a festék szárításánál különböző hőmérsékleti limitet kell beállítani.
A tökéletes javítás az, amit a javítófényező szakemberek még alacsony hőmérsékleten is igyekeznek elérni az elektromos és hibrid járművek esetében is, azonban a különleges útmutatásokat be kell tartani. Harald Klöckner, az Európa, Közel-Kelet és Afrika EMEA régió Standox képzési vezetője szerint:
” A munka megkezdése előtt a nagyfeszültségű rendszert le kell választani a tápegységről. Ezt csak szakképzett emberek végezhetik.”
A magas hőmérsékletre érzékenyek az akkumulátorok
"Mindenekelőtt, ezen járművek akkumulátorai érzékenyek a szélsőséges hőmérsékletekre" mondja Klöckner. A széles körben alkalmazott lítium-ion technológiával megalkotott akkumulátorok esetében a szélsőséges hőmérsékletnek történő kitettség az akkumulátor idő előtti öregedéséhez vezet.
Az akkumulátor kritikus hőmérséklete, mely 60 °C vagy magasabb, a kabin szárítással gyorsan elérhető.
„A járműtől gyártójától függően, a fényezőkabin változó maximális hőmérsékleteit és a szárítási időtartamokat be kell tartani” teszi hozzá Klöckner.
A Standox Xtreme Rendszere szakszerű végeredményt biztosít
Kizárólag az a festékrendszer biztosít első osztályú végeredményt, amely alacsony szárítási hőmérsékletek mellett is lehetővé teszi az elektromos és hibrid járművek biztonságos javítását. "Az Xtreme rendszerünkkel, a Standox egy olyan festékrendszert kínál, amellyel lehetővé teszi ezen járművek szakszerű javítását, a gyártó
előírásainak megfelelően. Egyben lehetővé teszi az energiatakarékos szárítást 40-60 perc alatt 20 °C-on, vagy 15 perc alatt 40 °C-on”- mondja Klöckner.
Az Xtreme Rendszer előnyei maximalizálhatók, ha az összes komponenst együtt alkalmazzák. A rendszer valamennyi terméke összhangban működik egymással.
Épp úgy, mint a Standoblue bázisfesték esetében, az Xtreme rendszer alkotóelemei – beleértve a VOC U7600 Xtreme Wet-on-Wet füllert és a VOC U7600 Xtreme füllert, melyek egy munkamenetben alkalmazhatók. A VOC U7600 Xtreme füller legfeljebb 4 szórási rétegben alkalmazható, köztes kiszellőztetések nélkül.
Az új VOC Xtreme-Plus Clear K9600 színtelen lakk szintén rugalmasan alkalmazható 1.5 vagy 2 rétegben történő felhordással, köztes kiszellőztetés nélkül.
A műhely további előnyére válhat, amennyiben a kabinszárítás nélküli rendszert alkalmazza – Ezáltal az energiaköltségek akár 70%-a is megtakarítható.
A Standox Xtreme rendszerről további információkat talál a www.standox.com/xtreme-system weboldalon, vagy forduljon Standox szaktanácsadóinkhoz.
Standoxról
A Standox, az Axalta globális javítófényezési márkája, a lehető legjobb választás a járműfényező szakemberek számára. Az ügyfelek számíthatnak a Standox-ra a legjobb minőségű eredmények elérésében, mindig gyorsan és pontosan. Mivel egy, a németországi Wuppertalban gyártott márkáról van szó, így a Standox biztosítja ügyfeleinek, hogy készen álljanak a jövőbeli digitalizálásra, azáltal, hogy javítja a munkafolyamatokat és növeli a műhely átbocsátóképességét a digitális eszközök alkalmazásának segítségével.
A Standox továbbá nem csupán releváns piaci betekintéssel támogatja ügyfeleit, de a gépjárműgyártók, valamint a flotta, lízing és biztosítótársaságok széles körű elfogadtatásaival valós képet állít a márka vezető pozíciójáról az autóiparban.
[1] McKinsey Electric Vehicle Index, 2020 március: www.mckinsey.de/branchen/automobil-zulieferer/electric-vehicle-index